Aku,sushi,wasabi & sumolah..

    Author: EL Genre:
    Rating


    ' dah mcm bbm le plak!..hehe'

    Nak gelak,nyesal & xder perasaan pun rasa..so..sblum aku mneruskan catatan nih..k,pada penggemar Japanese food iaitu sushi..maf la 'ek..,serius ckap memg aku xtau cara mkn & dpt pendedahn ttg sushi yg mencukupi/formal..
    .
    (dah mkn, bru surf kat intrnet..huhuhu)


    Pgi smlm..dlm best2 aku layan ps2,cik hubby yg tdinya dok rehatkan mata kat bilik ,tetiba kuar ala2 smart & idupkan enjin keta..(huhu..sah aku leka men game arr nih). Alih2 cik hubby suh aku siap.."Kuantan jom? cri bju raya.."

    Uikss! biar betul..
    (Tbg Aji bg bonus ker?) heheh..(sambil berangan nak 'pau' apa yg patut).Slpas bersiap lbih kurg 10 minit.. + 3 minit sidai baju 2nd trip dlm mesin basuh(jeans & jaket 2keje cik hubby)..kmi pun gerak ler ker kuantan..


    Dipendekkan citer..kmi trus tuju EC Mall ..(x penah msuk lgi coz,last g kuantan awl thn nih..slalunya sgmat) .Best gak complex bru nih ..
    (biaser arr tmpat bru)
    ..ermm.. Baju Melayu cik hubby dah settle..dpt gak yg dia berkenan..mine? ermm..xberkenan ler plak .biasanya aku x cerewet..tpi thn nih baju yg ready made, coraknya..alahai..

    Trus amik trolley & msuk carrefour lak..cuci mata smbil ingat2 apa yg ptut tmbh kat umah..aku pasan cik hubby asyik tengok jer mamat chef tu prepare sushi ..tpi aku wat2 x phm(nafsu mata tu!)..Dri cara..cik hubby nengok nmpak cam nak jer..
    (phm sgt2..)


    Klu aku reti bab sushi nih xper..cma memg kmi ader trasa nak try lpas nengok sumolah yg bnyak kali kuar kat astro..(best sgt ker..sushi nih ek?)..Maka..stelah 10 saat dok pndang muka masing2..aku pn amiklah apa yg nmpak best..(cam nak bli yong tau fu daa!!).utk rekod,(dah cam berita plak) cik hubby ader gak tnya skit2 kat pembntu si mamat chef..tpi ala2 kureng mesra alam la..at least explain ler skit..kan strategi pemasaran tu..

    Dipendekkan lgi citer..
    Lpas cik hubby blik terawih..kmi pun mula merasmikan sushi itu..wasabi pun kmi colek2 skit..bg der rasa la konon .. :-P (tringat pesan afdlin lgi..)

    Suapan kali pertama..aku trdiam..tpi cik hubby gagah gak mngunyah..Aku cpat2 msuk dpur & bancuh ribena segelas penuh..amik kuih2 & cubit ayam percik bg ilangkan rasa hanyir giler..

    Kesimpulannya..masuk nih..dah 4 jnis mknan yg tkak aku xleh terima..huhu

    1. zmn maktab aku beriya suh Maha..bwk laddo..(pergh!)..aku xminum susu putih..kcuali soya..(susu gak tu kan?)..tetiba rasa susu tepung giler2..huhu

    2. sushi..(atas skill mkn ku yg ala2 & rasanya itu)

    3. meatball bolognaise..(nengok cam sdap jer)

    4. patin masak tempoyak (klu tringin gak..aku buh kicap..leh cam tu?_kureng mkn ikan sungai daa)

    skali lgi,entry nih aku harap x mnyinggung kengkawan yg giler mknn2 tersbut..mintak mahap k!

    Tpi..aku xkan serik..
    still nak try: tiramisu (akibat giler men game dinner dash thn lpas)cupcakes (any delivery service to Muadzam?)pasembor (nak yg ori from Penang arr)mee wantan (yg versi halal)


    Yg dah try & ditrima tekak (sbhagian yg aku ingat)
    laksa sarawak (masa g srawak thn lpas)char kuew teow (bnda pertama yg tringin nak try 2nd time blik umah mertua di utara sna..hehe)laksam (1st jmpa kat ibam hill primary school..hehe)nasi ambeng(menu wajib masa batu pahat),satah (brjaya mempengaruhi taste cik hubby..skang berebut mkn maa!)roti tempayan & chapati (lecturer & cik hubby slalu blanja dolu2)
    steak (msa ronda2 di Low Yatt)mee bandung muar(fav me my mom & I)

    sbnarnya aku bukanlah trlalu cerewet bab mkn2 ..kcuali atas sbb2 tkak ku ini ,so..msih bnyak choice kan?


    P/s : ...err.. any recommendation, kengkawan?







    Leave a Reply

    About Me

    My photo
    "Ambitious but stubborn,artistic but extreme,perceptive but paranoid, thoughtful but ...!"(uikss!) -www.blogthings.com

    Blog Archive

    Miss U Babe!!

    Photobucket